Klantbeoordelingen 

Wat zeggen klanten over ZorgDNA. Onderstaand ziet u een aantal reacties van klanten.

 

 

Zorgcentra De Betuwe:  

Zorgcentra De Betuwe: 'ZorgDNA denkt actief mee.'

In het najaar van 2013 en 2015 verzorgde ZorgDNA 23 CQI-index trajecten bij Zorgcentra De Betuwe. Patricia Bos–Zijm, Adviseur Kwaliteit en Innovatie bij Zorgcentra De Betuwe: “De samenwerking verliep wederom uitstekend en het was van begin tot eind helder wat we konden verwachten.”

Goede verhouding prijs en kwaliteit
Zorgcentra De Betuwe is expert in ouderenzorg op het gebied van verpleging, verzorging en dagactiviteiten op tien locaties in het Rivierengebied rondom Culemborg en Tiel. Daarnaast verlenen zij zorg aan huis. De cliënt staat bij Zorgcentra De Betuwe centraal en dat komt tot uiting in de kernwaarden: dichtbij, vertrouwd, de cliënt centraal en efficiënt. Alle medewerkers van Zorgcentra De Betuwe dragen deze kernwaarden uit bij de uitvoering van hun werkzaamheden.

Het was de derde keer dat Zorgcentra De Betuwe deelnam aan een CQI-index traject via zorgDNA, vertelt Patricia. “We kozen weer voor ZorgDNA vanwege de aantrekkelijke prijs, een prettig oriëntatiegesprek, het duidelijke aanbod en de goede ervaring van twee jaar geleden. We wisten op ieder moment precies waar we aan toe waren. Dat vinden wij erg belangrijk.”

Eigen huisstijl
ZorgDNA adviseerde welke interviewmethode het beste paste bij elke cliëntgroep. De cliënten die vervolgens werden geselecteerd voor de interviews ontvingen een uitnodigingsbrief. “We communiceren graag op een herkenbare en consequente manier met onze cliënten. Het was daarom prettig dat ZorgDNA op alle brieven onze eigen huisstijl heeft toegepast .”

Minimale tijdsinvestering
Hoeveel tijd was er gemoeid met de trajecten? 'Dat viel mee. Er was een 'druk op de knop' nodig voor het aanleveren van de cliëntgegevens. Daarnaast vergde de coördinatie van de communicatiemiddelen een dagdeel. Daarna begeleidde ZorgDNA het hele proces en hield ons tussentijds op de hoogte. En dat ZorgDNA de onderzoeksgegevens bij de landelijke database aanleverde was een zorg minder. De rapporten die wij ontvingen zagen er meer dan goed en verzorgd uit en waren gedetailleerd opgezet. ZorgDNA heeft ons geholpen bij het juist interpreteren van uitkomsten uit de rapporten. ZorgDNA heeft wat ons betreft een 8 verdiend.'

Zonnehuisgroep Amstelland: 

Petra van Werkhoven, bestuurssecretaris Zonnehuisgroep Amstelland: 'ZorgDNA is een professionele partner: ze zeggen wat ze doen, en doen wat ze zeggen. De uitkomsten werden helder weergegeven in de uitgebreide concernrapportage. En op basis van de duidelijke prioriteitenmatrix in de rapportage kun je als zorginstelling samen met je cliëntenraden goed onderbouwde besluiten nemen en maatregelen treffen als dat nodig is.'

Zonnehuisgroep Amstelland biedt alle vormen van ouderenzorg, van thuiszorg tot intensieve verpleeghuiszorg in Amstelveen, Amsterdam-Zuid, en Ouder Amstel. De organisatie heeft ruim 1200 personeelsleden (700 FTE) en 1800 cliënten.

Argos Zorggroep geeft ZorgDNA een 8,5 

 

'Wij zijn heel tevreden over de manier waarop ZorgDNA de CQ-index metingen heeft verzorgd’, aldus Jasmijn van Kemenade, beleidsmedewerker Raad van Bestuur van Argos Zorggroep. ‘ZorgDNA heeft ons veel tijd en energie bespaard door de eenvoudige aanlevering van cliëntgegevens en inhoudelijk sterke rapportages.’

Totaaloplossing
In het najaar verzorgde ZorgDNA drie gelijktijdige CQ-index metingen bij Argos Zorggroep. Jasmijn van Kemenade oriënteerde zich voorafgaand op een potentiële partner voor de tweejaarlijkse CQ-index metingen. ‘We zochten een CKZ-geaccrediteerd bedrijf dat een totaaloplossing kon bieden. ZorgDNA kwam daarbij inhoudelijk het sterkste uit de bus. Dat ZorgDNA beschikt over uitgebreide wetenschappelijke kennis over de ouderenzorg is een pré. Bovendien vind ik de persoonlijke benadering van Joris Stavenuiter sterk. Hij zocht op eigen initiatief contact om een persoonlijke toelichting te geven op de offerte en de mogelijkheden van ZorgDNA te bespreken.’

Soepel traject
Bij een grote organisatie zoals Argos Zorggroep met 13 afzonderlijke locaties en diverse deeltijdvoorzieningen is het coördineren van drie gelijktijdige CQ-index metingen pittig, vertelt Jasmijn. ‘Toch kwam er minder werk bij kijken dan de vorige keer. ZorgDNA heeft bijvoorbeeld heel eenvoudige bestanden ontwikkeld waardoor het aanleveren van cliëntgegevens soepel en snel verliep. Tijdens het traject was ZorgDNA uitstekend bereikbaar, vragen werden snel opgepakt en opgelost. Een overzichtelijke planning hielp bij het behouden van het overzicht en de deadline voor het aanleveren van de CQi data. Het is duidelijk merkbaar dat ZorgDNA zich inzet voor een zo groot mogelijke administratieve lastenverlichting.’

Sterk rapport
‘Zorginhoudelijk zat het rapport stevig in elkaar. Door de manier waarop ZorgDNA de resultaten weergeeft blijkt in één oogopslag wat de drie belangrijkste verbeterpunten zijn. Ook kunnen we eenvoudig zien hoe we presteren ten opzichte van het landelijke gemiddelde door middel van een spinnenwebmatrix. Bovendien hebben zij de onderzoeksresultaten van 2015 op een overzichtelijke en bruikbare manier gecombineerd met de vorige meting in 2014. Die analyse heeft onze organisatie veel kostbare tijd bespaard en bruikbare informatie opgeleverd. Het is nog te kort dag om de effecten van dit onderzoek op onze bedrijfsvoering en het zorgproces te kunnen duiden, maar zeker is dat ZorgDNA een meer dan aanbevelenswaardige partner is voor het verzorgen van CQ-index metingen.’

Argos Zorggroep is met 2.300 medewerkers actief op het gebied van ouderenzorg in de gemeenten Schiedam, Vlaardingen, Maassluis, Hoogvliet Rotterdam, Albrandswaard (Rhoon en Poortugaal) en Spijkenisse. Argos heeft 4 verpleegcentra en 8 zorgcentra, en biedt tevens thuiszorg, dagbehandeling en dagverzorging aan. Daarnaast kunnen ouderen deelnemen aan activiteiten en uitstapjes van Argos ErOpUit.

 

Vérian: ZorgDNA is pro-actief en flexibel 

In het najaar van 2015 wist ZorgDNA Vérian snel en soepel door hun CQ-index traject heen te loodsen. 'De pro-actieve en flexibele houding van ZorgDNA paste uitstekend bij onze wensen en verwachtingen', aldus Liesbeth Bok van Vérian.

Flexibel en praktisch
'Wij zijn een veelzijdige thuiszorgorganisatie. Altijd bezig om onze klant de best mogelijke zorg te bieden. Door die grote dynamiek zijn wij beperkt in de  tijd voor het uitvoeren van een CQ-index traject. We zochten dus een bedrijf met een praktische en flexibele aanpak. Na goede eerdere ervaring kozen we weer voor ZorgDNA. Het sprak ons aan dat ZorgDNA snel begreep wat we nodig hadden en dat het traject op een praktische manier ingepast werd in onze dagelijkse werkzaamheden.’

Pro-actief en persoonlijk
De samenwerking en het persoonlijke contact verliep heel prettig. Tijdens het traject maakte ZorgDNA ons attent op de voortgang, rapporteerde tussentijdse resultaten en hielp ons op weg met het doorsturen van de onderzoeksresultaten naar de landelijke database zorgvoorkwaliteit.com. En voor het afstemmen van praktische zaken of andere vragen was ZorgDNA altijd goed bereikbaar'.

Helder rapport
Het rapport van ZorgDNA is uitgebreid en interessant. Het geeft een helder zicht op onze prestaties ten opzichte van het landelijke gemiddelde. Al met al verdient de manier waarop ZorgDNA ondanks de korte doorlooptijd in wist te spelen op onze specifieke situatie een 8.’

Vérian is een grote thuiszorgorganisatie waar  bijna 4.200 medewerkers dagelijks, 24 x 7, met veel enthousiasme en passie dagelijks zorg leveren. Het werkgebied van Vérian is na de overname van Beeuwkes Thuiszorg in 2011 vergroot. Vérian levert en regelt zorg in de provincies Gelderland, Overijssel, Zuid-Holland en Utrecht.